22 April 2011

Hepi besday...

Hepi besday utk diri aku sendiri...dah masuk 31 tahun dah umur aku...seram jugak sebenarnya. Orang lain kalu baya2 aku ni anak dah 5 org dah, tp aku masih lg 2 org...tapi tak apa semua ini takan patah semangat aku utk brusaha2 untuk menambahkan zuriat yg ada pulak.
Terima kasih utk anak2 tersayang dan suami tercinta sbb raikan hepi besday aku....tiada hadiah yg paling bmakna dalam hidupku melainkan kalian yg hadir dalam hidupku...yang mgembirakan...yg mcuitkan hati...yg mdamaikan hati....terima kasih sayang...

Suamiku tepat pukul 12 pagi dah wish kat aku yg tengah mamai2 dlm ketiduran utk wish mybesday...mmg cukup2 terharu dgn keperihatian dia bila time besday aku tiap2 tahun...tak payah hadiah mgunung emas...sekadar ingatan sudah cukup mbahagiakan hidup aku..terima kasih sayang....

Pagi2 subuh lagi anak sulung aku dah tanya "Ummi nak apa hadiah besday?...nak kek tak?..kakak tak pandai nak buat kad besday?"...aku cukup tharu sekali sampai menitis airmataku..."Terima kasih kakak..ummi tak nak hadiah apa2, kecuali kakak dpt A dlm exam dan jadik anak yg baik + mdengar kata Ummi..adalah hadiah yg plg bmakna dlm hidup ummi"....kadang2 lucu jugak..budak2 besar ni dah boleh pikir apa yg terbaik utk ibu mereka....sebenarnya dah lama dia tanda kat dlm kalendar...besday semua org ada.

Selain aku, mak dan anak sdara (anak kakak aku) pun sambut besday pd tarikh yg sama....cuma tahun je bukan...hihi..kalu duduk dekat ni dah lama kitorg raikan bsama tapi jauhkan..sekadar ucapan dan doa dlm ingatan shj yg termampu....
Untuk ibu tersayang...selamat hari lahir yang ke-69, semoga Allah panjangkan umur ibu untuk dimanfaat kepada jalan Allah..."Ya Allah, Kau berikanlah kesihatan yang baik kepada ibuku supaya ibuku dapat beribadat kepada Mu dan mghabiskan hidupnya ke jalan Mu..... dan jauhilah sebarang penyakit yang memudaratkan ibuku untuk beribadat kepadaMu Ya Allah...aminnn
Bila umur dah jejak ke angka 30an, byk perubahan yg kita perlu lakukan kpd diri sendiri dan keluarga...melakukan yg terbaik dan lebih baik dari yg terbaik....semoga Allah merestui perjuangan aku nanti dan memberikan kebahagian hidup yg berkekalan bersama keluarga tersayang

Hadiah paling bermakna dlm hidup aku sempena besday aku kali ni iaitu aku dpt tukar jabatan...mmg ini yang ditunggu2 dan sebenarnya aku ada jugak menunggu berita lain selain berita ini tp tak ada rezeki...lain bulan cuba lagi...hihi (ini wajib cuba sampai dapat)..hihihi
Ya Allah, syukur atas rezeki yg Kau berikan kpd aku ini...aku dah lama tunggu saat2 ini..dari tahun ke tahun..dari bulan ke bulan..dari hari ke hari...20 April tarikh keramat aku dapat berita yg m'gembirakan aku...mana tak gembiranya sbb aku dah tunggu 6 tahun utk berita ini..syukur sangat...takut pun ada jugak sbb pi tempat baru kan..tp semua itu tak jadi masalah sbb kita tahu setakat mana kemampuan kita dan buktikan yg kita adalah terbaik...mybe lepas ini aku akan mrindui tempat lamaku...yg ada banyak asam garam..2 Mei aku akan berada ditempat baru ku...memulakan hidup baruku....kawan2 baru....cara kerja yg berlainan dan bos yg lain...tak sabar aku nak menuju ke sana....menuju ke kehidupan yang baru ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan