11 April 2011

Basikal Oh Basikal....

Anak-anak2 dok merenggek nak basikal baru...kasihan jugak ngan budak2 ni, tak ada aktiviti waktu petang..asyik dok tgk tv je baik diorg main basikal...dapat jugak xcise...mak dia je yg pemalas nak xcise...mbesorkan lemak ada ler...hihihi...
Terbang RM400 lbh gak beli 2 basikal ni...ini pun duit simpan diorg...aku suruh anak2 myimpan duit kalu nak mbeli benda alah ni bukannya aku tak mampu tapi sekurang2nya diorg lebih mghargai dan tahu btapa susahnya mdapatkan duit....

Cantik tak basikal baru adik???...baru je abi ngn ummi belikan....sy suka sgt basikal ini sbb warna dia pink...nama basikal adik "lady gaga"...

Ini basikal baru kakak...cantik kan???

Aku kasi budak2 ni main kat belakang rumah je sbb kat depan bahayalah ngan keta yg laju je...nasib baik belakang rumah besar jalannya...itu pun kakak dah 2 kali jatuh...1 kali tersekat jeans kat rantai basikal dan 1 kali lg masuk longkang ngan org dan basikal sekali...kakak mmg macam itu...tak sah kalu x cedera...tp tak apalah...nak belajar mmg macam tu...cedera2 ni pkara biasa kalu nk pandai...Yg paling best, adik slamber je bawak basikal..sungguh bhati2...laju lagi kura2...lgpun adik firstime bawak basikal...nasib baik basikal baru ni ada 4 tayar...
Sebb dah ada basikal ni...tiap2 hari pi mgaji bawak basikal...aku jugak yg bjalan kaki...dok mgawal diorg ngan suara terpekik macam pontianak pun ada....

Sebb sayang punya pasal ngan basikal diorg...disimpannya kat bilik ampaian...aku redha je lah, janji diorg sayang basikal ini...sekurang2nya budak2 ni belajar mghargainya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan