12 Januari 2011

weh!!! aku x puas hati niiiiiii

Hari ni pi lunch kat satu kedai area giant Nilai, Rahimah's Kitchen...kedai mmg tip top lah...tapi aku nak ceta jugak..aku sebenarnya tak puas hati lah dengan menu dan jugak harga kat kedai tu...kedai mmg selesa lah x dinafikanlah..meh sini aku sory mory sket ni...

Pelayan : nak makan apa kak? (sambil bagi menu yg hebat tu)

aku : akak nak air jus kurma dan bee hoon sup (aku order yg plg mudah & biasa je)

Pelayan : air jus ni tak ada kak yang ada cuma ini je..(sambil tunjuk hanya ada 4 jus aje yg disediakan tapi yg ko pamerkan kat menu tu sampai berbelas2 air minuman yg hebat2 apanya????...ker sekadar hiasan jer....

oklah aku pun order milo ais je....nasib baik ada kalu tak ada aku dah bakar kedai dia...

pasal makan lak

aku : akak nak makan bee hon sup lah...
pelayan : set ni tak ada kak waktu sekarang ni....petang karang ada..apa kes ni????? agak2 nya tukang masak belum bangun tido lagi kot...

dengan perasaan yg amat2 lah begang aku pun tanya

aku : habis tu apa menu yg ada???

pelayan tu pun tunjuklah menu2 yg ada dikedainya....antaranya menu nasik kerabu, nasi lemak, ayam berempah......what the hell???...tengahari buta2 mkn benda ni....

aku terpandanglah kat bekas2 lauk pauk yg biasa kat restoran yg jual lauk pauk tu sambil bertanya

aku : lauk tengahari ada ker?
Pelayan : ada kak mcm dlm menu tu? (sambil tunjuk menu dia ... set combo yang ada lauk ayam kicap @ ayam berempah + nasik + sayur....)
aku : tu je ke lauk nya???lauk lain tak ada ker???? (muka blur giler nih)
pelayan : tak ada kak...tu je menunya

punyelah besar kedainya....hanya tu je menunya...aduh lahhhhhhhhhhhhhh.....tolong aku weh..taubat aku dah tak mahu dtg sini dah....

oleh sebb aku dh terpacak dengan masa yg cukup2 makan je...maka aku dengan sedih hati m'oder apa yg ada je lah.....

aku rasa kedai ni menyediakan makanan yg ikut menu tokey kedai @ ikut suka hati dia..kalu macam tu baik ko tak payah kasi menu yg berjela2 macam tu kat pelanggan...ko sebut je apa yg ada..tak payah aku terbelek2 cam nk tkuar biji mata....aduhlah...ni lah org melayu kite...w'pun pemilik ni org satu kapal ngan aku...tp aku tetap x puas hati....lg satu bab pasal harga...harga tok sah cakaplah...mahal giler...baik makan KFC...aku x kisah bab2 harga ni..aku x suka bkira kalu bab makan tapi kalu tak sedap mmg aku bkira ngan harganya sekali......nasib baik tak ada gomen tax....kepada kekawan pikir2 kan sebelum bertindak ya....jgn biarkan diri anda diselubungi ketidakpuasan hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan