09 September 2010

psiapan tok raya ...


org ni mmg terer bab mganyam ketupat...sapa2 nak tempah leh lah habaq kat aku ya...hihihi


En.Din nk turunkan ilmu mgamyam ketupat dia kat anak2nye...tp anak2nye lebih bminat tgk TV lg dr blajar benda tu..ikut perangai sapa agaknye ni....

sebab esok dh nk raya mlm td aku pi pasar beranang tok beli daging segar...byk giler gerai2 daging..pilih je mana yg nak..rambang mata dok tgk mana yg nk beli...mesti carik yg betul2 segar baru best...bkn jual daging je..benda2 lain pun ada..antaranya ayam, sayur2ran, kain baju, daun ketupat ngan ketupat yg siap dianyam pun ada...aku fisrt time dtg sini..ni pun mber opis yg habaq kat aku....aku adalah beli daging, ayam, sayur dan yg plg best beli daun ketupat....tu pun En.Din yg akan wak keje anyam-mengayam ni..aku? tgk je lah...x pandai pun..dh brp guru blajar tp ttap x pandai gak..lembap+malas mybe...hihihi...

baju raya anak lum siap lagi jahit manik..waaaa..esok dah nak raya..mata aku dh cam mata burung hantu sbb x dpt cukup tido...jahit manik punye pasal..maklum ler ni first time aku blajar jahit-menjahit manik so aku try le kat baju anak aku...korang nk tgk tak hasil kerastangan aku...nati aku uploadkan gambar key....

hari ni halfday keje..so aku leh lah wak persiapan menu tok raya....sbb taun ni raya Muar so menunye pastilah rendang ayam, masak lodeh kuah kacang n jgn lupa ketupat nasik....best2...tapi umah x kemas n bersih lagi ni...cam ana....aduhhhhhhh...mesti penat giler ni...dh ler aku x tido mlm td sbb jahit manik..tlggggggg aku kemaskan umah leh tak??????

2 ulasan:

  1. pandainye laki ko anyam ketupat...ko harus menuntut ilmu gak min....

    BalasPadam
  2. aku tuntut gak ilmu...tp ilmu lain lah..hihihi..dh jenuh aku blajar tp tk leh2 gak...mybe pengeras aku x brp keras kot...hihihi

    BalasPadam