08 April 2010

Episod 3 : renovation rumah

bilakah umahku akan siap ni?..masih dalam proses lagi..tapi dah nampak lah perubahannya antaranya dinding belakang dapur dah bersimen, lantai dapur pun dah bersimen..tapi proses menambahbaikan kabel2 elektrik kat dalam umah masih dalam proses..nie tak lain keje bang din (myhubby) n pok mat sidek lah nie....sebab wak keje2 ni ler bang din selalu balik lambat umah...tp yg pasti bang din puas ati dapat buat sendiri keje2 tu kat umah sendiri....hari sabtu lepas aku n bang din pi survey tiles lantai dapur, table top, lantai bilik bawah, lantai toilet n lantai bilik ampaian aku...pening ler nak pilih..tak tahu yang mana cantik..tengok design cam lama jer..hihihi..pilih punyer pilih...boleh lah..nak kata cantik sangat tue tak lah kot..kira biasa2 lah utk org biasa2 cam aku nie..yang penting sedap mata memandang...tue pun dah 2 kali batalkan tempahan..biasalah bila balik umah rasa cam tak sesuai pulak yang aku pilih..call ler tokey kedai kat semarak tue..kedai judin kuda..hihihi..siapa pandai leh ler cari kedai nie..hihihi...nasib baik tokey tu tak bising ngan kecerewetan aku nih..tokey kedai cakap tiles hari nie akan sampai...entah apa akan jadi kat umah aku nie...kalu org yang pilih design nye pening cam aku nie..lantak ler...harap2 cantik ler..seram jer nak tengok bila dah siap nati...untuk tiles toilet aku nak pi survey kat Nilai 3 ler....kata org kat situ cantik2..kata aku..belum tau lagi coz hari nie pas keje baru pi sana...harap2 umah aku jadilah cam aku impikan...amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan