16 April 2010

Pening..pening!!!!!

Ari tue aku pening pasal tiles umah..tue dah settle dah..nie pening pasal nak beli hob dan hood dapur umah pulak...2-3 hari nie aku dah survey dlm internet berkaitan perkara ini...pening sungguh kepala aku nie..tak tahu nak pilih mana satu...semua yang aku tengok..semuanya bagus belaka..kalu ada ongkosnye lagi bagus lah..kalu tak ada ongkos nye...pilih lah mana yang patut aje....aku nak cari ciri2 dapur yg macam ni :

a) tahan lasak
b) hood kuat untuk tarik minyak2 yg dimasak **maklumlah kita kan org asia..masak menumis je..
c) tahan karat
d) sesuai untuk masakan orang asia
e) ada 3 tungkul
f) api kuat n panas
g) senang cuci
h) berkualiti
i) design nye cun


Antara brand yang aku survey :

a) Pacific
b) Electrolux
c) Fagor
d) Elba
e) Rinnai
f) Fotile
g) Rubine
h) Teka

nie baru buat renovet kecil-kecilan...kalu besar tak tau ler cam ana aku nie..mybe aku ni very cerewet punye org kot..entah ler...bukan apa mybe aku mahu yang terbaik kot....dlm semua hal lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan