30 April 2010

Kursus Kecemerlangan Diri

Tarikh : 28 April 2010 (Rabu)
Masa : 8.30 pg-5.00 ptg
Penceramah : En. Saiful Yazan @ INTAN
Perkara : Konsep Kecemerlangan Diri + Minda Yang Canggun


Tarikh : 29 April 2010 (Khamis)

Masa : 8.30 pg-5.00 ptg
Lokasi : Taman Pertanian Malaysia, Bukit Cahaya Seri Alam @ Shah Alam
Perkara : Sky Trex

Hari nie x-tvt outdoor pulok...kat Shah Alam...first time aku masuk hutan simpan nie.....sejuk mata den ni nengok pokok2 hijau...ilang stress kat kepala ni hah...mber2 kursus nie tk ler ramai dalam 30 org je, kitorg naik bas komponi punye...mber2 ada ckp "kita naik pokok lah lepas ni"...aku ingat diorg wak lawak je..upaya betul lah....selepas diorg (team sky trex) pakai kan kita abah2...kiranya cam tali pingang keselamatan lah...pastu diorg training kita yg basic2 dulu...macam nak kasi kita test dulu lah...aku jd org first naik...bukan nak tunjuk jaguh kampung ...kalu dok tunggu lama nak naik makin takut lah aku....so kita pi cabaran yang sebenar2nya...fuyohhhh..tinggi giler pokoknya..nak kena naik ker?...seram sih..mengigil kepala lutut nie...aku kasi mber naik dulu...so aku jd yg ke2 naik sky trex yang sebenar2nya...untuk cabaran kali nie ketinggiannya dalam 17 meter ... mula2 naik memang takut + seram + sejuk beku lah badan aku ni...penat giler nk kena panjat tangga yang dok melekat kat pokok besor tue...sampai kat atas..kecik je aku nengok org kat bawah....bila aku dok lama kat atas pokok kan..ilang perasaan takut aku...makin lama makin rasa seronok ngan cabaran ni...kiranya tak myesallah aku naik sini...wpun aku terpaksa berlawan ngan perasaan takut yg tahap gaban ni...aku siap boleh berehat jap atas pokok sambil menikmati pemandangan yg indah...dgn tiupan angin yg sepoi2 bahasa...ngan pokok yang bergoyang2..memang best ler.....kalu ada lg pasni aku mesti cuba..serba sedikit berkenaan cabaran yg perlu ditempuhi kat bawah ni :


Big Thrill

This circuit consists of 23 thrilling challenges with various level of difficulty raging from “easy“ to “very difficult“. With some of the platforms reaching the height of 17 meters, feel the adrenaline while crossing the “Crazy Zig-Zag“ and flying on the “Sky-crawl“ at the Bermuda Triangle. Hold your breath while crossing “The Earthquake“, test your ability to leap at the “Happy Hopper“ and end the adventure with the grand finale, the 100 meters “Wild Revenge“ which will take you to the finishing platform at an exhilarating speed.

Time to complete: 1.5 hours to 2 hours
Minimum height requirement: 1.4 m
Maximum weight: 100 kg


sapa2 nak tahu lebih lanjut pasal skytrex ni, sila klik sini deh SKY TREX


Tiada ulasan:

Catat Ulasan