09 Mei 2011

selamat hari ibu...

Mak,

Terima kasih kerana melahirkan saya ke dunia ini...menyusukan saya...membesarkan saya dan mendidik saya tanpa jemu serta bersabar melayan karenah saya...

Mak,

Terima kasih kerana memberi peluang merasai kasih sayangmu yang tak berbelah bagi...dan menjaga dikala saya sedang sakit dengan penuh keikhlasan...bila saya berpantang ibu teman setia disisi saya dan menjaga saya tanpa jemu

Mak,

Bila saya sudah menjadi ibu...baru saya tahu erti sebenar perasaan seorang ibu yang sanggup berkorban apa sahaja demi anaknya...

Tiada kata yang dapat mengambarkan betapa sayangnya saya pada mak, maklah teman saya dikala saya susah dan senang...tempat saya meluahkan perasaan ..tempat saya berkongsi kegembiraan....saya sayang sangat2 kat mak...hanya Allah saja yang tahu perasaan ini,

Kalau diberi pilihan, saya ingin sentiasa berada disisi mak..mengembirakan hati mak....tapi apa kan daya saya jauh diperantauan...hanya doa yang sentiasa dititipkan buatmu mak...

Mak,

Saya takut sangat kehilangan mak dalam hidup ini...tak sanggup rasanya...tapi siapalah saya untuk menentukan takdir itu...

Mak,

Ketahuilah...maklah yang sanggup mendengar keluh kesah saya, memahami hati saya, yang sanggup mendengar esak tangis Imah..menjadi kekuatan saya untuk terus bersabar dengan bermacam dugaan..

Mak, saya ingin menjadi sesabar macam mak...setabah macam mak....tapi saya masih tak mampu menjadi seperti mak....

Mak,

Selamat hari ibu..terima kasih kerana menyayangi saya tanpa belah bagi...segala teguran dan didikan mak akan saya ingati sampai mati....mak, halalkan susumu yang mengalir dalam tubuh saya....

Terima kasih Ya Allah kerana kurniakan aku ibu sebaik dirinya..

Terima kasih Ya Allah...

Aku bersyukur sangat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan