18 Mac 2011

aku + hobi

w'pun aku seorang ibu kepada my daugther ttp keje giler aku ni masih still aku buat sbb doh minat sangat ngan menatang ni..mmg x boleh tinggal...tak tahulah kenapa boleh dpat penyakit macam ni dan aku rasa penyakit ni mmg dari keturunan aku sbb aku dapat pyakit ni waris dari kakak aku yg mpunyai minat yg sama ngan aku iaitu baca novel....sanggup bjaga malam hingga ke pagi sbb nak habiskan novel tu...bukan buku nipis2 ya...tp yg tebal dlm 600 m/s tau...aku boleh habiskan 1 hari je...
Setakat ini aku dah ada bpuluh2 buku novel yg simpan kemas dlm peti besi..org simpan wang dlm peti besi tp aku simpan novel sbb novel2 aku ni sgt bharga buat aku....tapi bila ditanya mana yg paling berharga dlm hidupku tentulah suami+anak2ku...itu mmg tak boleh dijual beli....hihihi
aku ni mmg kedekut bab nak bg pinjam novel kat kekawan, kemut sesgt..sbb apa tau..sbb diorg tak jaga novel aku macam aku jaga....aku pantang tau...kalu ada yg mlukakan novel aku...tp bila kakak aku nk pinjam, aku tpaksa bagi sbb nati aku nak pinjam dia punya pulak..hahahahah...macam sistem barter...ingat semua free ker kat dunia...
Yang plg best En.Din mmg sokong aje minat aku...kadang2 tu dia ada belikan utk aku...hihihi..mak aku pun x macam tu, kalu dia tahu aku mbeli novel ini mahu 3 hari 3 malam telinga aku bdarah dok dengar dia mbebel...takut wehhhh!!!!...dulu masa2 belia remaja, aku myeludup wak masuk novel kat rumah, pastu kunci pintu + filling sorang2....Bulan April tak lama lg, pasni pi serbu pesta buka kat PWTC...boleh ler mborong buku novel lagi..best2.
Kadang2 itu bila dok asyik sgt baca novel ni kan, terpikir jugak bilalah aku nk jadik penulis novel pulak dan mpunyai buku novel sendiri...mukadepan novel tu ada cover yg tertulis nama penulisnya MIN HAMZAH...wahhh!!!!!!!!!bestnya...bilalah agaknya...entah ler...@ takan tcapailah jawabnya kalu asyik dok berangan je lebih tapi usaha tak ada...bukan aku tak pernah cuba...bila duk sesaja..banyak idea dtg mcurah2 tapi bila duk pegang pen...terus je idea tu blalu pergi sperti ditiup angin......
Lagi satu hobi yg plg aku suka adalah tengok cerita korea...sejak2 En.Din dah tukar Astro ke Beyond lagilah gile aku makin mjadik...mana taknya 24 jam ada ceta korea kat Channel 393 ONEHD....best wooooo.....macam2 ada.....sampaikan ceta2 melayu ni aku dah tak layan....sampaikan jepun kena tsunami pun aku tak tahu..sbb mmg tak layan pun berita...asyik2 korea...hihihi.....dah minat nak buat macam kan....redhakan aje ya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan