08 Disember 2010

back to school

Tahun depan anak mak akan masuk sekolah rendah, so mak skrg ni tengah pening nak cari baju sekolah bagai...tak ada pengalaman lah...masa kecik2 dulu semua mak yang uruskan ya tak? mana nak ada pengalaman ...skrg aku cuba buat yg terbaik untuk mguruskannya, itu pun tanya mber2 opis. Bulan ni mak mmg sibuk gile pi sana sini survey baju sekolah anak, mak ni tak gemar sangat pi jalan2 tempat yg sesak2 ni..peningggggg.



Minggu lepas mak pi Kamdar, kata org kain baju sekolah kat situ ok, so mak belilah 2 pasang baju sekolah + tudung. Mak ada jugak beli baju sekolah kain licin, entah boleh pakai ke tak?lantaklah...susah ok carik baju sekolah ni sbb warna dia sama je pastu mana nak pikir lagi nati lama2 kain baju akan jadik kuning lah...tp yg pasti baju sekolah kat situ harga dia boleh tahan murahlah...RM25 (sepasang baju sekolah+kain sekolah) + RM6 (tudung)..bolehlah kan?

1 Muharam, aku sambut kat JJ-101 Mall, sesi mencari barang sekolah yg masih belum dibeli...aduyaiii!!!! ramai giler org kat situ. Tempat yg ptama perlu dituju adalah kasut sekolah dan sewaktu dengannya....tempat2 lain hanya jelingan manja sahaja...budget bulan ni hanya untuk barang sekolah anak sahaja.....penting tu kena ingat....harus ingat....waaaaaa...sedihnyaaa
kat JJ aku sambar 1 pasang kasut sekolah, sepasang baju sekolah+tudung dll. Kali ni aku beli jenama canggih lak, org cakap bj jenama canggih cepat kuning...entah ler..tu pasal aku beli sbb nak try tengok macam mana nati...sbenarnya bukan nak ambik sgt jenama tu tapi kat JJ hanya ada jenama Alpha (tak pernah dengar jenama ni), Canggih (biasa dengar+mmg jenama utk baju sekolah), Kiki Lala (setahu aku jenama ni tok baju budak-lglah aku takut nk cuba). So aku ambik keputusan tok mcari baju yg mmg jenama untuk baju sekolah...betul tak keputusan aku ni???
Penat tau carik baju sekolah...lebih2 bab nak mcuba baju kat badan anak...biasalah anak aktif, bukan boleh duduk diam je. Tinggal beg sekolah yg belum beli lagi..jenuh 1 JJ aku carik tp x ada yg berkenan lak, so sesi mcari dimulakan dikedai2 dlm 101 Mall tu..nasib baik ada...knape lah beg sekolah mahal sgt???? lebih mahal dari kasut keje aku..waaaa....

1. Baju + kain sekolah (done)
2. Tudung sekolah (done)
3. Stokin (done)
4. Beg sekolah (done)
5. Kasut sekolah (done)

ada lagi ker barang2 yg tertinggal....agak2nya dah habis kot sesi menjelajah aku....i hope lah..penat wehhhh. Kekawan, yg ada pgalaman beli bj sekolah anak2 ni bolehlah bkongsi pgalaman + bgtaulah kiranya ada senarai barang yg masih perlu dibeli lg..plzzz.

1 ulasan:

  1. tinggal buku ngan yuran ajekan blum settle...

    BalasPadam