01 September 2010

i'm back

5 hari bercuti akhirnya aku kembali btugas...aku cuti pra raya kat ganu...dh lama x balik sejak aku renovation umah x balik2 lg ganu....rindu ssgt pada kampung halaman terutama pd bonda tersayang...maklum le raya ni aku raya kt Nilai..sedihkan???...nk wak cam ana En.Din kena standby hari raya..aku sbg isteri yang solehah kena ikut ckp suamilah...hihihi..seronok giler balik ganu..best ssgt..biasalah umah sdiri n kampung halaman sdirikan..mana nk sama ngan tmpt org kan...aku bcuti start 27 - 31 Ogos 2010...

27 Ogos 2010 (Jumaat)

Btolak dr Nilai dlm kul 2pg..kasi En.Din tido n rehat secukup2nya spy nati drive luas sket matanya..takut gak kan..biasalah drive pg2 cam ni..org dok sebok tido aku kat jln raya lg...byk cabaran sket kalu drive time2 cam ni...kitorg bsahur kat Termerloh..n aku tukar shif ngan En.Din tok drive lak....biarlah dia tido lak...aku? x dpt nk tido..aku kn co-pilot yg hebat...mana leh tido..takut drive ngantuk..leh lah jadik tukang picit yg x btauliah...Alhamdulillah aku x ngantuk lak...biasalah nak balik kg sendiri...mata automatik luas je..cuba kalu balik kg mertua...dah setengah jln..aku dh lalok terbang pi mrata2 tmpt dah...

Aku singgah umah kakak aku dulu kt Kertih...rancangan kitorg nk jupe kt umah mak tp anaknya demam campak lak...so kitorg bmalam kat situ 1 hari sblum balik ganu...byk menda nak kitorg borak2 kn maklum le dah lama x jupe...gossip panazzzz punye..hihihi ...raya lak x dpt jupe...kak Ti aku ni satu2 je kakak aku yg ada..adik-bradik aku 6 org 2 puan (aku n kakak) n 4 laki..tu yg aku mmg rapat ssgt ngan dia wpun jarak umur kitorg berbelas tahun....

28 Ogos 2010 (Sabtu)

Kul 10.30pg br aku btolak balik ganu...sapa kat kg dlm kul 1tgh...ngan cuaca yg mmg amat panas sekali..biasalah cuaca kat ganu mmg cam ni..kalu dok dlm umah leh berasaplah..tp yg best waktu mlm ..x yah pasang air-cond..sejuk giler...bbuka pose kat umah mok menu2 nye mmg tip-top : lemang, rojak betik, laksa ganu, rojak betis (rojak dr kaki lembu) n air tuak (cam air nira jugak tp ni dr pokok kelapa..n lg bestlah)..

29 Ogos 2010 (Ahad)

aku beli kuih kat bazar ramadhan kg binjai redah tok menu buka pose hari ni .... ni menu yg aku beli nasik air (cam bubur jugak..cuma ada tambhan sup je) ..kepok (yg ni x leh tinggal)...n satar..tok minuman kitorg pilih air tebu je...ni menu yang dibuat dr air tangan ibu tercinta ...laksa ganu (x puas hati beli kat kedai x best..so suruh mak buat sdiri)..kuih tok aji serban (kuih ni aku tgk x ada kena mgena pun ngan tok aji yg pakai serban)..ayam kampung gulai (masakan ibu mmg best ssgt..tq mak)....

30 Ogos 2010 (Isnin)

Menu tok hari ni lak..aku dah tempah lemang semalam...ptg karang aku pi ambik lah..biasalah lemang pok him...mmg tkenal kat kg aku..nk beli kena tempah dulu....coz biasa nye kul 5ptg dah abis licin... arwah pok him dah tak ada...skrg ni diturunkan pada anaknya...kiranya ni mmg bisnes turun termurun lah..rasanye mmg x lari langsung sama je masa arwah pok him n mek pok him buat....skrg ni meka dah pergi menemui Ilahi...al-fatihah...aku ada jugok tempah akok (sejenis kuih yg amat tkenal kat trg) 1 biji akok RM4.50 shj...

31 Ogos 2010 (Selasa)

Time ni aku dh bsiap2 nk bertolak balik Nilai..kul 7pg aku gerak....sedih bangat...kalu leh nk cuti lama lg kat kg..tp demi tugas aku tpaksa lah...x puas leh dok kg...byk lg menda yg aku nak buat kat sana....tp aku bsyukur jugak dapat jugak aku bjupe ngan mak tersayang n lepaskan rindu pdnye...sayang mak...

1 ulasan: