13 Ogos 2010

ada lak cam tu....

aku nak ceta sket pasal anak ke-2 aku ni....mlm td maira tido ngan aku..selalunya maira tido dlm bilik ngan kakaknya, bilik princess...aku pas pindah umah ni baru ajar anak2 tido asing2..selalu berkepit je ngan aku je kalu tido...bukan apa anak2 dah besarkan..x sesuai tido ngan mak n ayah kan...so cuba2lah ni...sengsara jugak mula2 tu...mybe sapai skrg kot...aku n En.din selalu bjaga malam...selalu pg lah...sikecik ni..selalu sgt bangun pg nak kencing...kadang2 kul 2pg..kadang2 kul 3 @ 4 pg...padahal sbelum tido aku dah suruh kencing....biasalah bila nak kencing maira akan carik aku @ En.din....pastu aku pun tidokan maira balik...yg jdik mslah nye...maira akan sruh aku tido sama2 ngan dia sapailah dia lena...aku ngan En.din kadang2 tu ttido kat situ sapai pg br tersedar....entah knape lah penakut sgt maira ni..padahal kakak dia ada skali tido kat dlm bilik tu.

Nak jadik ceta mlm td meka2 ni ttido ngan aku...bkn apa..kasi canglah coz kakak dia dmam..tu yg bg tido ngan aku...risau gak kalu kakak dia tido asing bila dmam ni...apa2 leh jadik kan...aku rasa first time lah aku dpt tido lena...bangun sahur pun cergas je badan ni....x ada org kejutkan aku nak kencing pg td...knape ya?...pelik jugak ni...pg td masa sahur aku borak2 ngan En.din psl kejadian pelik ni...En.din wak kesimpulan...selama ni maira wak alasan nk kencing pepagi2 bukan apa sbb nak tido ngan aku....hati ibu kan..aku kalu pg2 pas dia abis kencing aku bglah dia tido ngan aku sementara tunggu subuh kan....cian gak kat dia..n cian kat aku jugak tpaksa bkongsi katil yg kecik..mana selesa kan..tu yg dia panjang akal wak alasan nak kencing ppagi ni coz pastu dpt tido ngan aku...panjang akal tak????..sapai bilalah agaknya....pas sahur pg td aku lepak2 lah dlm bilik princess...mengaji kat situ..En.din dah selamat dah atas katil...bukan apa dlm bilik aku dah lebih muatan...karang kalu buka lampu ada yg bising....kul 5.30pg sikecik ni bangun lak nak kencing....tgk aku x tido skali ngan dia...leh pulak bangun pastu lepak2 dengar aku mengaji kat bilik sebelah ngan mata yg segar sekali....buleh nak tanya "Ummi...nape tak tido ngan adik""Adik tidolah ngan abi ya"..x mau lak...selalunye budak kecik ni susah bangun pagi...kena dukung pi toilet...entah kenapalah hari ni agaknya....mybe puas hati dapat tido ngan aku kot....buleh pulak cam tu kan......macam2lah ragam anak2 ni kan...lain anak...lain ragamnya kan...cam ana kalu ada anak 10 org..mesti mcm ragam kan...ni br 2 org dh pening nak handle...sabar je lah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan