20 Julai 2010

al-Fatihah...

aku br je balik dr melawat jenazah suami Aslita (Ita) mber satu opis meninggal pagi tadi. Aku br je tahu masa dtg opis td..sebenarnya smlm dah tahu yg suaminye masuk hospital melaka kerana demam denggi berdarah...tak sangka kritikal...jenazah baru sampai pagi tadi di batang benar, nilai...umah mak suaminya....Ita ni muda lagi umurnya dlm 29 tahun..anak kecik lagi dalam setahun lebih..sedih aku tengok anaknya...kecik lagi ayah dah tak ada....baru 4 hari duduk umah baru siap dibina...jenazahnya dimandikan dirumah barunya...kasihan aku tengok Ita...tabah orang nya....anak masih kecik, suami dah tiada....nak pi keje pun suaminya yg slalu antar....pasni mcmana lah agaknya life dia...kalu aku berada kat tempat dia..adakah aku pun tabah?...adakah aku akan jadik kuat?...entah lah kita tak tahu masa akan datang.....hanya Allah shj yang tahu...doaku..semoga ita tabah mghadapi idup ni....banyak2 bsabar..demi anak yg masih kecik...hanya ni shj yg mampu ku titipkan buat dirimu ita...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan