27 April 2010

Episod 4 : jalan-jalan cari makan @ Tanjung Agas, Muar

ontheway dr kg. parit jawa, muar (umah Mak Mertua) ke nilai....kitorg singgah kat tanjung agas nk pkena mee bandung yg disebut2 dek ipar2 aku...mee bandung kat sini memang best giler...tp yg x puas ati tue....1 pinggan sket bebenor....cam nk order lg tp malu ngan Mr.Gebu...hihihi...aku sampai kt kedai nie dlm kul 12tgh.....perencah mee bandung..belum siap lg..tengah buat..waaaa....sodihnya..tp nak wak cam ana..gara2 nak jugak rasa mee bandung centrel nie..aku rela menunggu 2 jam lamanya....tp yg pasti penantian aku ni memang berbaloi-baloi...kedai nie bukan shj jual mee bandung tp segala mak nenek ala carte pong ada....tukang masak made in malaysia punye lah....so lu pikir sdirilah cam ana rasanye masakan ala carte disini.....lokasi kedainya..tepi taman perumahan...kedai pun sket lg nak jatuh parit besor..biasa la johor kan kaya ngan parit....kedai nye tk le segah mana...tp punyelah ramai org yg dtg...tk putus2lah....insyallah, panjang umur..aku pasti dtg lagi sini....


nie ler kedai mee bandung centrel, tanjung agas, muar...kt banner tu ada bgtau...ada jual perencah mee bandung kat sini...tp bila tanya....x sempat nak buat...byk sgt pmintaan pelanggan yg dtg mkn sini...br angan2 nk beli tok bebudak opis n stok kt umah...x ada rezki....

2 jam tunggu mee bandung siap....tue muka sememeh tueeee....perut lapar lak.....

penat tunggu mkanan...yg x sapai2....


nie ler mee bandung centrel...yg myegat lg mantop...best giler....skali rasa nk lg lah..

1 ulasan:

  1. erm... sdapnyer mee bandung muar... kat KL maner nak dpt.. isk

    BalasPadam