25 Februari 2010

Apa kata doktor psl mata k.long (20/2/2010)


mata k.long kena tampal..slps mdapat rawatan doktor pakar



mata k.long memang tak boleh buka langsung...sebelum pi klinik pakar

Mata k.long masih belum sembuh lagi w'pun dah seminggu...petang tadi pi tengok mak mertua kat Hospital KPJ Tawakal..entah macam ana leh tergerak hati utk jupe doktor kat situ..mana tau ada pakar mata..tp x dpt jupe ngan pakar mata..hanya doktor biasa ajer..doktor ckp mata k.long teruk kena masuk wad kat situ..susahlah...jauh KL ngan Nilai..so aku ambik keputusan utk jupe pakar mata dulu..sbb seblum ni hanya jupe doktor biasa aje..apasalnya try dulu kan..dr Hospital KPJ Tawakal aku terus pi seremban..pakar mata kat situ..sbb dulu k.long ada pi situ cz luka kat mata..mybe ada rekod k.long kat situkan..tp nasib malang sekali...klinik tu tutup..biasalah hari sabtu..mcm ana tak terfikir pulak pasal klinik yg k.ema (kawan opis) pi dulu..dia pung sakit mata jugak..nasib baik dpt no.tapon dr klinik tue..dr seremban terus aku pi bangi..cz klinik tue kat bangi..Klinik Mesra, Bangi..nasib baik doktor ada..lega hatiku...dlm kul 9.30mlm sampai kat sana..dh ramai menunggu....sedih betul tgk keadaan k.long yg langsung tak boleh buka mata..meleleh air matanya..mcm menangis jer..tp buka menangis..memang sakit mata mcm tue..taik mata tak ada..tapi pedih sangat...doktor yg merawat k.long nama nya doktor johari mohamad..kata doktor..mata k.long teruk jugak kena jankitan kuman..lebih2 mata kiri..sampai 80% matanya kena jangkitan..mata kanan k.long tak teruk sangat tp still perlukan rawatan..doktor ckp kenapa lambat dptkan rawatan..yerlah aku ingat sakit mata biasa je..nsb baik dapat jupe pakar mata cepat2..kalu tak tahu ler apa jadi kat mata k.long..nauzubillah..mintak2 dijauhkan perkara2 cam tue....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan