23 Julai 2009

lihat diriku...

12 Mac 2009 (Khamis), pertama kalinya aku mencuba satu produk yang telah mengubah diriku..iaitu HERBALIFE..hubby aku yg pkenalkan kt aku spy cuba. Wpun hubbyku tk nk cuba tp dia nak tgk wife dia kurus n cantik...hehehe..minggu pertama aku mkn aku sdh turun 3kg..wah gumbiranya hati ni..membuatkan aku lebih excited utk cuba n cuba lg. yerlah sblum aku cuba berat badan aku dah naik 79kg..mau tak takut..penat..sgt..sakit bahagian pinggang...nak pakai baju kena cr yg besar2, baru muat..yg plg naik bhgn lengan, perut n buntut aku..nak cari baju siap memang susahlah..XXL lagi..sebelum ni aku ada jg cuba produk lain..pi gym tp tk jadik2 jg..alhamdulillah selepas guna HERBALIFE..aku ikut betul2 peraturan dia..pada bulan pertama – sblm mandi aku minum 500ml air pastu lps mandi 500ml lagi...pi keje aku b/fast shake (F1 +F3) n minum air mineral 1500ml + teh, lunch shake (F1 +F3) + air mineral 1500ml..minum lagi air mineral 1500ml sampai kul 5ptg.. pada bulan2 yang berikutnya aku tambah lg air coz air aku tak mencukupi lagi, aku makan lepas kul 5.00ptg dah balik umah aku makan ler..contohnya bihun sup ker, tomyam ker, ikan bakar @ yg tak berkalorilah.....untuk mendptkn hasil lg mberangsangkan kena minum 9 liter air satu ari..sanggupkah..sanggup kalu dpt kuruskn badan..tapi kadang2..aku ada gak terbabas mana tahan beb..terliur gak...tapi tak selalu ler..kena control beb..benda mahal...sayangkan badan sdiri..dh dapat bdan cangini aku nak main mkn je..aku sdh fobia..perut pun dh tak leh terima mkn byk2 dah mybe dh biasa mkn sket2 kot..kalu aku mkn terover aku pastu akan muntah balik..tak leh terima dek tekak ni hah..kdg2 aku terfikir gak sampai bila aku nk cangini...mybe aku kena berusha bsungguh2 dptkan badan ideal pastu aku akan berhenti makan produk ni kot..mahal ler mana nk cari duit ma...mybe bhenti secara slow2 kot..takut nati badan naik mendadak lak..seram aku..tapi aku kena terima semua ni kalu nak dapat apa yg kite impikan...sudah 4 bulan aku guna HERBALIFE..berat aku sudah turun sebanyak 13kg..yahoo...memang mengembirakn aku...skrg berat badanku 66kg..aku kena berusaha lagi n lagi utk dapatkan berat badan yg paling ideal n ku impikan 50kg....lagi 16 kg...chayok..MIN..pasti boleh!!!!!! Segala2nya pasti boleh kalu kite berusaha bsungguh2...chayokkkkkk MIN !!!!!!!!

SEBELUM

SELEPAS

KELEBIHAN HERBALIFE

Kajian sains di sebalik kejayaan
Doktor sains dan ahli nutrisi yang
ternama di AS menjadi anggota Lembaga Penasihat Perubatan dan Saintifik Herbalife, untuk memastikan produk2 Herbalife mencapai atau melebihi piawaian paling tinggi yang boleh dicapai.

Keseimbangan alam semulajadi dan sains
Menggabungkan bahan2 semulajadi dengan teknologi sains membolehkan Herbalife mencipta suplemen harian perlu yang kaya dengan protein tambahan yang dialu-alukan untuk sebarang gaya hidup.

Bahan-bahan Herbalife
Hanya bahan2 yang diperoleh
daripada sumber semulajadi yang paling tinggi kualitinya dari setiap pelosok dunia dimasukkan dalam produk2 Herbalife.

Produk2 yang mudah diguna dan dibawa ke mana2
Ini adalah produk2 yang tepat untuk anda dan pelanggan2 anda, samada untuk mengurangkan berat badan, mengekalkan berat atau seboleh-bolehnya menjadi sihat atau gembira.

KESIHATAN YANG BAIK BERMULA DENGAN NUTRISI SELULAR
Mengoptimumkan Kesihatan Anda dengan Nutrisi Selular


Untuk rasa sihat anda mesti menjadi sihat. Dan untuk menjadi sihat, anda perlu menyuburkan sel2 badan anda. Kami namakan Nutrisi Selullar, dan ia menjadi asas saintifik kepada setiap produk yang kami tawarkan. Dengan membekalkan sel2
anda dengan nutrien yang seimbang. Sel2 anda menjadi semakin terbuka, membenarkan ia menyerap dan memproses nutrien. Melalui Nutrisi Selular, Herbalife telah mencipta asa yang terbaik untuk pengurusan berat badan dan hasil yang kekal.

Memperibadikan Pengurusan Berat Badan dengan SHAPEWORKS

Nutrisi dan kuasa protein adalah teras kepada Shapeworks. Satu kejayaan cemerlang dalam pengurusan berat badan, Shapeworks berdasarkan teori yang diuji secara klinikal dan falsafah Dr. David Heber, Ketua Pusat Nutrisi Manusia dan Pengerusi Lembaga saintifik dan Perubatan Herbalife. Dengan 26 tahun sebagai peneraju dalam industri pengurusan berat badan, kami telah merekabentuk shapeworks untuk menolong anda mengawal rasa lapar dengan kerkesan
- cabaran 1 yang dihadapi oleh mereka yang berdiet. Dengan kebolehan untuk meyukat protein secara peribadi, Herbalife telah mencipta kombinasi jaya dengan shapeworks.

Memperibadikan Pengurusan Berat Badan

1. Formula 1 Nutritious Mixed soy Powder Drink
~ untuk menyediakan badan anda dengan nutrien yang diperlukan untuk kesihatan optimum dan pengurusan berat badan.
~ menolong anda berasa kenyang, puas dan bertenaga.
~ kaya dengan serabut diet.

2. Formula 3 Blended Soy and Whey Protein Powder
~ memban
tu mengekalkan pengambilan protein yang cukup dan mengikut apa yang disyorkan.
~ disertakan protein soya yang mengandungi isoflavona, penting untuk nutrisi sihat.
~ mengandungi Protein dadih susu, satu sumber sistina dan metionina, penting untuk menyokong otot.

Tenaga & Kesihatan
shapework teamix - Lemon & Hibiscus

~ ia akan mengurangkan rasa mengidam supaya anda tidak mengambil snek tinggi kalori yang boleh mengalih pelan pengurusan berat badan anda dari landasan yang betul.
~ minuman ringkas yang segar dan dicampur dengan 5 botani semulajadi yang bertindak pantas.
~ setiap hidangan bebas kalori.

Snek Prot
ein
1. shapeworks Roasted Soy Nuts
~ dipanggang dalam minyak kanola monotaktepu(monounsaturated) yang sihat.
~ garam cardia meliputi bahan mineral kalium dan magnesium.
~ snek yang ringkas dalam paket individu yang mudah dibawa.

2. Shapeworks Soy and Whey Protein Bar
~ snek bar yang diperkaya dengan protein
~ dirum
us secara saintifik untuk memberi anda sokongan nutrisi maksimum antara hidangan.
~ memuaskan keinginan untuk makanan manis, ia juga memberi anda protein antara hidangan yang diperlukan untuk mengekalkan pengurusan tenaga dan berat badan anda.

program Shapeworks Herbalife...yg ada kat mesia cuma Stat Now Pack(SNP)
Start Now Pack ada
3 produk :-


Formula 1 - Nutritional Shake Mix (550g)
formula 3 - Personalised Protein Powder
Tea Mix - Lemon & Hibiscus (50g)

Formula 1 Nutritious Mixed Soy Powder

Menyediakan vitamin dan nutrien penting

Shake pengganti sajian lanjutan ini padat dengan protein dan nutrien penting.

# Mengandungi 19 vitamin dan mineral.
# 9 gram protein soya dan 18 gram bila dicampurkan dengan susu atau susu soya setiap hidangan campur serat untuk menolong anda berasa kenyang dan puas.
# Boleh membantu anda menghilangkan, menambahkan atau mengekalkan berat badan.*
# Mempunyai lima perisa.

*Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Makanan dan Ubat AS. Produk ini tidak bermaksud mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

French Vanilla 550 gm
Dutch Chocolate 550 gm
Strawberry 550 gm
Tropical Fruit† 550 gm
Cappuccino 550 gm

Formula 3 Blended Soy & Whey Protein Powder

Suplemen Protein menolong menghalang rasa lapar.

Suplemen protein tanpa lemak yang mudah dibawa ke mana-mana untuk mengawal rasa lapar dan pengurusan berat badan yang menyihatkan.

# Campuran soya dan protein proprietari
# Mudah dibancuhkan dalam shake, sup dan sos.
# Menolong membina dan mengekalkan jisim tubuh tanpa lemak.

ShapeWorks™ Tea Mix

Untuk kebugaran dan pengurusan berat badan

Campuran teh segera kalori rendah yang enak ini membantu anda kekal bertenaga dan segar sambil anda menguruskan berat badan anda.

# Mengandungi antioksida dan teh hijau termogenik
# Boleh di nikmati panas atau sejuk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan